وحدت مهم‌ترین نیاز جهان اسلام است
فرهنگی،اجتماعی
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


مطالب اخیر وبگاه

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به هفته وحدت تأکید کردند: وحدت مهم‌ترین نیاز جهان اسلام است.

خبرگزاری فارس: وحدت مهم‌ترین نیاز جهان اسلام است

 

به گزارش میبدما از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد پس از توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خلفای عباسی از هرگونه اعمال فشار و محدودیت نسبت به امامان دریغ نمی‌کردند و این فشار ها و سختگیری‌ها در عصر امام عسکری (ع) به اوج خود رسید، و علت اینکه امام حسن عسکری(ع) را عسکری می گویند این است که حضرت به دستور خلیفه عباسی در سامرا در محله عسکر سکونت اجباری داشت.

امام جمعه جوادآباد عنوان کرد: دربار عباسی به این هم اکتفا نکردند بلکه معتز امام را بازداشت و زندانی کرد و حتی به سعید بن حاجب دستور داد امام را به سمت کوفه حرکت دهد و در طول راه او را به قتل برساند، اما پس از سه روز خود معتز به هلاکت رسید. پس از او مهتدی نیز امام را بازداشت و زندانی کرد و تصمیم به قتل داشت که خداوند مهلت نداد و به هلاکت رسید.

وی ادامه داد: حتی حضرت در زندان نیز توسط برخی جاسوسان مخفی تحت کنترل بود؛ از جمله شخصی زندانی به نام حمجی یا عجمی گزارشی از فعالیت‌های حضرت و شیعیان را آماده کرده بود که به خلیفه برساند که امام مانع شدند. این فشار و کنترل شدید در عصر معتضد به اوج خود رسید و سرانجام باعث شهادت امام گردید اما امام عسکری (ع) با وجود همه آن فشارها و کنترل‌ها و مراقبت‌های بی‌وقفه حکومت عباسی یک سری فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی در جهت حفظ اسلام و تشیع انجام داد.

9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج)

حسینی با اشاره به آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) بیان داشت: امام صادق (ع) با ابوبصیر می‌فرماید «ای ابوبصیر خوشا بحال شیعیان و پیروان قائم ما اهل بیت، چون آنها در زمان غیبت او منتظر ظهور او هستند و وقتی آن حضرت ظهرو کند در زمان ظهورش مطیع و فرمانبردار او خواهند بود. آنان اولیای خدایند و هیچ ترس و اندوهی بر آنان وجود ندارد.»

امام جمعه جوادآباد عنوان کرد: بنابراین ما باید تلاش کنیم تا از شیعیان و پیروان امام زمان (عج) باشیم تا مشمول روایت فوق باشیم .

ترور و شهادت احمدی روشن از شهدا هسته‌ای به دست ایادی منافقین کوردل

وی اظهار داشت: وقتی که دشمنان درمانده می‌شوند، دست به کشت و کشتار و ترور می‌زنند و عزیزانی که با علم و معنویت و ولایت‌مداری و بصیرت خود به اسلام و انقلاب و نظام و ملت خدمت می‌کنند را به شهادت می‌رسانند اما دشمنان احمق نمی‌دانند که اینها سربازان ولایت هستند و آرزوی شهادت دارند و از طرفی قطرات خون این شهدا درخت انقلاب را تنومندتر و پرثمرتر می‌کنند.

حسینی ادامه داد: 34 سال است که این افتخار نصیب ملت ایران گشته است که رهبر معظم انقلاب به عنوان امامت جمعه اقامه نماز کرده‌اند، که در طول این 34 سال بیش از 240 بار به اقامه نماز پرداختند و در سه دهه حساس مانند بحران ناشی از فعالیت ضد انقلاب در دهه اول و دوره‌ای که مصادف با دوران ریاست جمهوری معظم‌له و قرار گرفتن به عنوان نفر دوم کشور پس از امام و دوران دفاع مقدس در دهه دوم و دوره بعد از رحلت امام و در جایگاه رهبری انقلاب و امامت امت در دهه سوم توانست تمام بحران‌ها را مدیریت کند و به روشنگری و بصیرت افزایی و هدایت این ملت پرداخت و درخشید و همچنان می‌درخشد.

امام جمعه جوادآباد گفت: تاریخ نمازهای جمعه نشان می‌دهد که پیوند میان رهبری و مردم پیوندی محکم و ناگسستنی و  بی رودربایستی است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید «زمانی که بذر تفرقه در افراد و گروه‌ها پاشیده شود آنان در برابر حوادث آنچنان سست و ضعیف می‌شوند که امید هیچ پایداری آنان در برابر مشکلات نیست و این دقیقا همان چیزی است که دشمن هر جمعیتی به دنبال آن است.

حسینی عنوان کرد: وحدت از ضروریات دین و قرآن و اسلام است امام (ره) هم مرتب به وحدت امت اسلامی تاکید داشتند اما متاسفانه دشمنان ما با تمام اختلاف‌های دینی و ایدئولوژیکی، نژادی، منطقه‌ای و سیاسی در تام جوانب در حال نزدیک شدن به هم هستند و با یک دیگر برای از بین بردن اسلام یک کاسه شده‌اند و با دامن زدن به تعصبات قومی و نژادی و تکفیرگرایی و تعصب‌های کورکورانه مذهبی و ... به جان ملت‌های مسلمان افتاده‌اند. امام جمعه جوادآباد گفت: لازم می‌دانم ضرورت وحدت را در داخل کشور نیز یادآور شوم که همه احزاب و جناح‌ها و سلیقه‌ها و دولت و مجلس و قضائیه همه و همه با اتحاد و صداقت و انگیزه الهی و دوری از عجب و تکبر در خدمت دین و نظام و ولایت و مردم باشند تا هیچ قدرتی نتواند فتنه‌گری کند.

مهم‌ترین محورهای بیانات مقام معظم رهبری در 19 دی

حجت‌الاسلام جواد طاهری نیز در خطبه‌های نماز جمعه خیرآباد تاکید کرد: 9 دی 88 نماد بصیرت ملت است یعنی یک فتنه عمیقی رخ داد و ملت با چشمان بصیر خود آن را دیدند البته با عنایات رهبری با آن مقابله کردند اما عده‌ای فتنه 88 را سوء تفاهم می‌دانند و آن همه جنایت و اعمال و نیات و افکار شیطانی فتنه‌گران را ندیدند یا خود را به کوری زدند.

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: دشمن خیال می‌کند با تحریم‌ها ملت ایران را تضعیف و تسلیم کرده است و از این رو به مذاکرات هسته‌ای تن داده است که این یک توهم است و شما ملت ایران را نشناخته‌اید ملت ایران ملتی نیست که دست‌هایش را در مقابل دشمن به علامت تسلیم بالا ببرد بلکه ملت ایران می‌داند آمریکا شیطان بزرگ است و هیچگاه با این نظام شیطانی دوستی نخواهد کرد و این مذاکرات هم به معنای دوستی با شیطان بزرگ نیست بلکه برای دفع شر شیطان بزرگ و حل مشکلات است.

وی یادآور شد: مسئولان کشور هم باید توجه داشته باشند لبخند دشمن را جدی نگیرید و فریفته آن نشوید. بدانید که دشمن دست از دشمنی بر نداشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علی زارع مهرجردی در جمعه 20 دی 1392 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگی،اجتماع





برچسب‌ها